فارس: فاطمه رجبی با بیان اینكه فرق میرحسین موسوی و مسعود رجوی چیست؟ و فرق زهرا رهنورد با مریم رجوی چیست؟ گفت: در محارب بودن این افراد شكی نیست.

جلسه پرسش و پاسخ اعضای شورای مركزی و فعالان جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با فاطمه رجبی، 5 شنبه 23 اردیبهشت‌ماه در این دانشگاه برگزار شد.
مهدی بادپا دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، مطالب عنوان شده در جلسه مذكور را به شرذح ذیل عنوان كرد؛

*یكی از دانشجویان: به نظرشما رویكرد جدید دیوان محاسبات كه از پیش از انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد چگونه است؟ و گزارش اخیر رحمانی فضلی در رسانه‌ای كردن پرونده‌های درحال بررسی را چگونه ارزیابی می‌كنید؟

* رجبی: به نظر من گزارش دیوان محاسبات و رسانه‌ای كردن و هیاهوی خبری قبل از حكم نهایی، دستگاه قضایی را از استقلال دور می‌كند و سیاسی بودن آنرا تداعی می‌كند.
این بدترین چیزی است كه برای كشوری چون جمهوری اسلامی می‌تواند رخ دهد، كه دستگاه قضایی را متهم به سیاسی بودن كنند،‌ اگر ساختار نظام اسلامی در صدر اسلام از حیث اقتصاد و سیاست و ... مسائل روشن و كامل تبیین نشده باشد اما دستگاه قضایی در نظام اسلامی كامل‌ترین دستگاه‌ها است.
وی ادامه داد: اگر دستگاه قضایی را مستقل ندانیم و به سیاسی كاری متهم كنیم بی اعتمادی مردم را به دنبال دارد.

* یكی از دانشجویان: سعید شریعتی در برنامه "عبور از توفان " كه در تاریخ 13 اردیبهشت به دعوت جامعه اسلامی دانشگاه مشهد حضوریافت خبری را از آقای عطریانفر از قول آقای هاشمی رفسنجانی نقل قول كردند كه اولین افرادی كه به میرحسین در انتخابات تبریك گفتند اصولگراها بودند و اولین پیام تبریك به میرحسین، تماس مصطفی پورمحمدی بوده، بعد ناطق‌نوری و پس از آن علی لاریجانی، نظر شما در این‌باره چیست؟

* رجبی: خیلی هم دور از ذهن نیست، آقای پورمحمدی در همان زمان وزارت می‌گفتند وی نیروی احمدی‌نژاد نیست و با وی همراه نیست و از نظر فكری و برنامه به آقای هاشمی وابسته است، حالا این واقعیت داشت یا نداشت در جلسات سیاسیون مطرح بود.
البته ایشان بلافاصله بعد از وزارت نیز موضع‌گیری‌ها و مصاحبه‌هایی می‌كند كه روزنامه‌های اصلاح‌طلب از او به عنوان وزیر همیشه معترض یاد می‌كنند.
الان هم موضعگیری‌هایی كه می‌كند تمام مفاسد اقتصادی و سیاسی كشور را رها كرده و مدام می‌گوید دستگاه‌های دولتی و به دولت‌های قبل هم كار ندارد.
وی افزود: این خبر شریعتی با مواضع این چنینی پورمحمدی خیلی دور از ذهن هم نیست.

* یكی از دانشجویان: به نظر شما پیگیری مفاسد اقتصادی توسط الیاس نادران سیاسی نشده است؟

* رجبی: من در این 16 سال كمتر به كسی نامه نوشتم؛ اما درباره این قضیه یك نامه به آقای نادران دادم كه فكر می‌كنم این نامه، نامه چهارمی بود كه من نوشتم در این سالها؛ كه البته فحاشی‌های تیمور عسكری هم به خاطر همان نامه من به وی بود.
من به ایشان نامه‌ای نوشتم و از روی صداقت هم نوشتم و فكر می‌كردم كه ایشان هم در كارشان صداقت دارد برای مبارزه با مفاسد اقتصادی. من در نامه نگفتم كه پرونده رحیمی را بررسی نكند یا از دستور كار حذف كند؛ ولی گفتم اولویت‌ها را بسنجید، الان پرونده خاندان هاشمی از همه سنگین‌تر است پس بهتر است به این پرونده‌ها هم رسیدگی كنید.
دوم به پرونده قالیباف كه مسائلی از مفاسد مالی وی در انتخابات 84 مطرح شد و در شهرداری وی تاكید كردم، كه اگر پرونده خاندان هاشمی رسیدگی شود آن پروندده مورد نظر شما هم از دل آن در خواهد آمد و حل می‌شود؛ با این كار اعتماد مردم را جلب كنید كه شائبه سیاسی بودن مطرح نشود.
وی ادامه داد: متاسفانه ظاهرا ایشان هنوز بسته نامه را تحویل نگرفته بودند و خبرنگارها در مجلس به وسیله یكی از نمایندگان به وی اطلاع دادند.
شنیدم كه ایشان مصاحبه‌ای با سایت الف كرده كه بعضی‌ها به من نامه دادند كه مصالحه كن و از پیگیری آن صرف نظر كن، واقعا به این شكلی كه ایشان با این نامه برخورد كرد من نمی‌توانم مطمئن باشم كه مسئله سیاسی نیست.
به نظر من موضع مفاسد اقتصادی مطرح نیست بلكه مبارزه و درگیری با احمدی‌نژاد است برای اینكه بتوانند این پرونده را به نام احمدی‌نژاد و نه به نام رحیمی تمام كنند،‌یعنی احمدی‌نژاد كه یكی از نقاط مثبتش پاكدستی‌اش است به بهانه پرونده مفاسد اقتصادی متهم شود.
وی در ادامه گفت: من از رحیمی شناختی ندارم ولی نظرم این است كه آقای احمدی‌نژاد كلا افرادی را كه مورد سوال هستند انتخاب نكند. مثل رحیمی و مشایی؛ و بهانه به دست افراد سیاسی ندهد.

* یكی از دانشجویان: نظر شما در مورد نامه زهرا رهنورد و مخالفت وی با نص قرآن چیست؟

* رجبی: سال گذشته، قبل از انتخابات به میرحسین نامه نوشتم كه با طرح چندین سوال وی را در مقابل نظام دیدم. الان محارب بودن او به حرف من یا دكتر الهام نیست از نظر هر كسی كه بویژه در زمان امام(ره) بودند و برخورد ایشان با محاربین و مجازاتشان را دیدند می‌دانند من چه می‌گویم.
كسانی كه دعوت به شورش می‌كنند و دعوت به قتل و جنایت می‌كنند علیه نظام اسلامی و ولایت فقیه محارب هستند.
مگر آن هواداران منافقین كه اعدام شدند و جنایت كردند كار بزرگتر از این انجام دادند؟

وی با بیان اینكه فرق میرحسین موسوی و مسعود رجوی چیست؟ و فرق زهرا رهنورد با مریم رجوی چیست؟ گفت: آنها زمینه بیشتری داشتند و در نتیجه فعالیت بیشتری كردند كه اینها ندارند.
اینها الان ریزش نیروی وسیعی دارند و در محارب بودنشان شكی نیست، البته فردا نگویید من فتوا دادم، از نظر هر كسی سوال شود كه امام(ره) محاربه را در چه چیز تعریف كردند می‌دانند.

رجبی افزود: وقتی میرحسین به همسرش درجه می‌دهد و می‌گوید وی روشنفكرترین زن ایران است و وی مدافع زن است و بقیه زن‌های ایرانی و افكارشان را نادیده می‌گیرد و فقط وی را روشنفكرترین زن ایرانی می‌داند، احمدی‌نژاد در مناظره‌اش یك اشاره به او كرد اما وی منفجرشد.
رجبی ادامه داد: وقتی روشنفكری از دید اینها دین ستیزی است، دیگر معلوم است كه روشنفكرترینشان چه می‌شود؛ با آیات قرآن مبارزه می‌كند، اینها راهی ندارند، شكست خورند و ماهیتشان را نشان دادند.
البته زهرا رهنورد آدم شناخته شده‌ای بود آنزمانی كه قطب‌زاده رئیس صدا و سیما بود وی تفسیر انحرافی از قرآن در رادیو انجام می‌داد.
این استاد دانشگاه افزود: در همان فیلم تبلیغاتی‌اش هم دیدید كه با هنرپیشه‌ای نشسته بود و اشك تمساح می‌ریخت، در حالی كه مثلا چرا مردان طبق حكم خدا باید اجازه‌های بیشتری نسبت به همسرانشان داشته باشند.
وی ادامه داد: پز روشنفكری به دین ستیزی هم می‌انجامد! چه بهتر كه اینها اعلامیه بدهند و از جنایتكاران حمایت كنند، خودشان را مفتضح می كنند.
الان كه خود آن‌ها از خاندان سلطنت و سران امریكا و اسرائیل و كنگره و سنای آمریكا از این آدم حمایت می‌كنند و او را رهبری می‌دانند كه می تواند اراذل را به خیابان‌ها بیاورد تا در مقابل نظام بایستد كه البته اشتباه می‌كنند چون دیدیم كه آن رهبرشان هم از كارافتاده و بازنشسته شد.

رجبی در ادامه خاطرنشان كرد: جبهه ملی چه كار كرد كه امام(ره) آن دستور را صادر كردند؟ من آنزمان دانشجو بودم و در اتوبوس نشسته بودم كه بیانیه جبهه ملی علیه لایحه قصاص را پخش كردند. در آن یك جمله گفته بودند كه لایحه غیر انسانی قصاص را در مجلس مطرح كردند و فردا راهپیمایی می‌كنیم.
امام(ره) دستو ارتداد آنها را به خاطر همین یك جمله دادند و غائله را ختم كردند كه در حقیقت آن دستور امام(ره) و راهیپیمایی مردم مراسم ختم جبهه ملی شد.
اما الان فائزه هاشمی چندین‌بار مصاحبه كرده و آیه قرآن و وحی و كلام خدا در مورد تعدد زوجات را غیر انسانی عنوان كرده است و زهرا رهنورد حكم صریح قرآن را غیرانسانی می‌داند.

* یكی از دانشجویان: آیا فكر نمی‌كنید میرحسین مثل منتظری شود؟ و ما باید چه رفتاری با طرفدارانشان داشته باشیم؟

* رجبی: جایگاه میرحسین جایگاه آیت‌الله منتظری نیست،‌ میرحسین موسوی یكی مثل قطب‌زاده است و حتی خیلی پایین‌تر از قطب‌زاده ، برای اینكه قبلا شعار می‌دادند "درود بر مثلث آزاده؛ یزدی، بنی صدر و قطب زاده " اینها اول انقلاب، افراد كمی در نزد ما نسل اولی‌ها نبودند، اینها كسانی بودند كه وقتی امام(ره) از پاریس برگشتند در هواپیمای امام(ره) كه همه خطرات در آن هواپیما آن موقع محتمل بود در كنار ایشان نشسته بودند اما بعدا مشخص شد كه اینها از ابتدا اهداف سیاسی داشتند ولی قطب‌زاده كسی بود كه در هواپیما در صندلی كنار امام نشسته بود، فیلم‌های 12 بهمن كه از امام(ره) و همراهانشان گرفته شد را صدا و سیما سانسور می‌كند و نمی‌خواهد كه فیلم این‌ها را نشان بدهند.

رجبی افزود: امام(ره) حركت عاشورایی كرده بود و اینها هم در آن شركت داشتند، میرحسین موسوی كجا قدم‌هایی مثل اینها برداشته بود؟ بعد از سال 60 یك‌دفعه نازل شد كه حزب منحله جمهوری، وی را به نظام و رئیس جمهور وقت تحمیل كرد.
میرحسین یكی مثل قطب‌زاده است،‌ قطب‌زاده و بنی صدر كارهای خوبی هم كردند،‌ اولین رئیس تلویزیون ایران قطب‌زاده بود، قطب‌زاده یك بار در تلویزیون مصاحبه كرد و گفت كه وقتی دانشجویان پیرو خط امام(ره) لانه را به تصرف خود در آوردند آمریكایی‌ها فكر می‌كردند این‌ها نیروهای من هستند، چون من آنقدر خط امام(ره) خط امام(ره) می‌گفتنم و دانشجویان هم همین شعار را سر می‌دادند فكر می‌كردند اینها نیروهای من هستند. ولی یكدفعه وی در طرح كودتای نوژه علیه انقلاب شركت می‌كند و حتی خیلی راحت، پیشنهاد بمباران جماران را مطرح می‌كند.

* یكی از دانشجویان: در جریان انقلاب مواضع امام(ره) تندتر و انقلابی‌تر از اطرافیانشان بوده است، چرا؟

* رجبی: شهید بهشتی یك جمله‌ای دارد؛ یك زمانی علیه آقای بهشتی غیر از مخالفین برخی تیپ‌های حزب اللهی هم موضعگیری می‌كردند، به وی اعتراض می‌كردند كه شما مواضعتان با امام(ره) همخوانی ندارد و یك نفر در آن جلسه گفت كه امام(ره) تنهاست كه فكر می
‌كنم حاج احمدآقا بوده؛ گفتند امام(ره) در مواضعش تنهاست، آقای بهشتی یك جمله قشنگی گفتند، گفتند كه ما هم قبول داریم كه امام تنهاست،‌ یعنی كسی واقعا به امام(ره) نمی‌رسید، یك پیرمرد 80 ساله كه پیام‌هایش را در 89 سالگی می‌خوانید و می‌بینید كه خیلی پرشورتر از پیام‌های سال‌های اول است، الان هم هیچ جوانی نمی‌تواند به آن زیبایی و شور و حرارت بنویسد، امام(ره) واقعا استثنایی بود و هیچ كس به ایشان نمی‌رسید.

* در ادامه این جلسه رجبی درپاسخ به سوال یكی از دانشجویان درباره میرحسین و مخالفت وی با رهبری گفت:

"خودخواهی و خودمحوری " میرحسین كار دستش داد، میرحسین 8 سال به رهبری تحمیل شد البته حمایت امام(ره) را هم به همراه داشت. بعضی‌ها می‌گویند كه گزارش‌های محسن رضایی به امام(ره) باعث نظر مساعد ایشان نسبت به وی بود، برخی‌ها دلایل دیگری می‌آورند.
وی ادامه داد: رضایی پیش امام(ره) گزارش داد كه اگر میرحسین نباشد جبهه‌ها قیام می‌كنند و دست رزمندگان به ماشه تفنگ نمی‌رود و رزمندگان مدافع وی هستند، الان كه فكر می‌كنیم می‌بینیم كه تمام تحلیل‌های وی از همان موقع خطی و بی‌حساب و كتاب بوده اصلا رزمنده‌ها در جبهه‌ها كسی را در مقابل حضرت امام(ره) قبول نداشتند، چطور وقتی كه امام(ره) منتظری را با آن وضعیت عزل كرد هیچ صدایی از جبهه‌ها بلند نشد، آنوقت چطور ممكن است كه میرحسین اگر نخست وزیر نشود رزمنده‌ها از تبعیت امام(ره) سرباز زنند؟


این استاد دانشگاه ادامه داد: مهندس موسوی از زمان نخست وزیری "اختیارات اضافه از قانون می‌خواست، همین روحیه‌ای كه در جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم نیز مشاهده كردیم ".
وی می‌گفت: نیروی انتظامی را تحت امر من بگذارید! یا اینكه مجلس به همه وزرای من رای ندهد، من استعفا می‌دهم! این ویژگی‌ها را باید مردم در زمان انتخابات دقت می‌كردند؛ قانون ستیزی وی، خودمحوری و خودخواهی وی و نداشتن روحیه تعامل و هماهنگی.

* در ادامه این جلسه رجبی در پاسخ یكی دیگر از دانشجویان درباره میزان تحصیلات خودش، گفت: من دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشكده حقوق دانشگاه تهران بودم كه سال 58 وارد دانشگاه شدم و دانشجوی ستاره‌دار مهندس موسوی بودم، چون دوره ما مصادف شد با انقلاب فرهنگی و درس‌هایمان دیر تمام شد، 67 كه كنكور ارشد دادم و در امتحان كتبی قبول شدم و آقای شكوری‌راد من را در مصاحبه رد كردند.

وی افزود: 2 جا من را رد كردند؛ یكی در انجمن اسلامی دانشكده نماینده شدم و رفتم اینكه اینها الان می گویند نظارت استصوابی چرا؟ اصلا آنزمان نظارتی نبود در انجمن اسلامی دانشكده همه با انتخابات وارد شورا می‌شدند، برای دومین‌بار من را فرستادند آنجا و در جلسه دوم گفتند شما از طرف آقای شكوری راد تایید نشدید، بعد همین آقای روح الامینی كه آنجا عضو بودند گفتم مگر قانون عوض شده و اینجا باید نظر بدهند؟ گفت نه خانم رجبی شما استثنایید.

وی اضافه كرد: یكبار دیگر هم در كنكور ارشد من را رد كردند، دیگر كنكور ندادم تا سال 84 دانشگاه آزاد، البته دانشگاه دولتی قم هم قبول شدم اما چون متاهل بودم و رفت و آمد سخت بود رفتم دانشگاه آزاد.
الان پایان نامه‌ام هم كتاب شد و در نمایشگاه كتاب تهران عرضه كردم با موضوع " مشروعیت و مقبولیت در اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) ".
* یكی از دانشجویان: صحبت‌های آقای احمدی‌نژاد در مورد فرزند بیشتر را چگونه ارزیابی می‌كنید؟

* رجبی: افزایش جمعیت را آقای احمدی‌نژاد در سال 85 هم مطرح كرد، با افزایش جمعیت موافقم، چرا كه نظریه پردازان علوم سیاسی 4 عامل را برای قدرت یك كشور اساسی می‌دانند؛‌ وسعت سرزمینی، جمعیت، ژئوپلتیك، و برخی نیز منابع زیر زمینی را هم می‌گویند.
جمعیت یكی از عوامل چهارگانه قدرت است.

وی ادامه داد: چه كسی می‌تواند مردم را محدود كند؟ اگر خانواده‌ای از حیث غنای فرهنگی و مال توانمند است چرا نباید گذاشت بچه‌های بیشتری داشته باشند؟ البته من خودم 2 تا بچه دارم، ولی آن كسی كه می‌تواند چرا مخالفت كنیم؟ كسی كه توان مالی ندارد خودش باید تصمیم بگیرد و بفهمد كه اولاد زیاد نباید داشته باشد. این باید فرهنگ سازی شود، ولی ما كشوری مثل هند داریم كه مردم گرسنه زیاد دارد اما آیا كشور هند یكی از قدرت‌های پیشرفته و صنعتی جهان نیست؟ یكی از عواملش همین جمعیت زیاد است. ژچ
من نمی‌دانم كه آقای احمدی‌نژاد می‌تواند این قضیه را مدیریت كند یا نه، ولی با یك مدیریت خوب می‌توان توزیع ثروت را بین مردم انجام داد. این باید فرهنگ سازی شود كه خود خانواده‌ها تصمیم بگیرند كه آیا توانش را دارند یا خیر.

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 26 اردیبهشت 1389    | توسط: بصیر    | طبقه بندی: سیاست(تحلیلی)،     |
نظرات()